17.10.13

(another) savage night at the opera

ma pole siia juba kaks nädalat midagi arukat kirjutanud, aga ega mul midagi arukat öelda pole ka. no olgu, joosep käis külas ja see oli hirmus tore. linn sai hoopis uue tähenduse, käisime jalutamas ja söömas ja muuseumis ja firenzes ka. firenze oli äge, kõvasti rohkem itaalia moodi kui bologna.





peale dante-nimelise tänava ja tööriistapoe oli firenzes jõgi, seega ka palju avarust.

eile käisime ooperis! itaalia ooperis! verdi "nabuccot" vaatamas! ooo-ooo... see oli mul esimene ooperiskäik üldse. päris värk. ilus teater. aga kõiksugused falsetid ja muud liiga kõrged helid ajasid mul pea valutama. võib-olla pole ma veel piisavalt vana, et sellist lõbu päriselt hinnata. aga see selleks. imekauni saali laes oli vanaaegne kell ning sellest tundsin ma veidi rohkem rõõmu.

nüüd on jossif läinud ja mina tõbine. võtsin eestist liitri mett kaasa (autoriks pärispea mesilased!), sellest pool on juba tarbitud. laupäeval sõidan milanosse. paari nädala pärast ankarasse.

ma mõtlen peaaegu iga päev, et bologna ei ole päris minu linn. et siin võib ilus ja lõbus olla küll, aga minu suhe sellega on nagu mu suhe tallinnaga - tahaks ära minna. rongijaamas esimese rongi (või lennujaamabussi) peale hüpata ja kuskile sõbralikumasse ja avaramasse paika sõita. kui näiteks london avanes mulle pea iga nurga alt, siis bologna hoiab end paljuski kinni ja ma ei ole veel õiget võtit leidnud. üks võimalus oleks kõikidest esni (erasmus student networki) korraldatud üritustest osa võtta, aga ... ma ei ole just eriline peopreili (kaugel sellest) ja üritused pealkirjadega "SUNGLASS PARTY IN FIRENZE" või "THEATRE WITH ESN BOLOGNA" ei kutsu mind küll kuidagi. erasmuse itaalia pole see itaalia, mida ma kogeda tahan. aga ma ei ole veel isegi aru saanud, milline itaalia mind siis huvitab.

saan oma kaks eksamikest enne jõule tehtud ja see tähendab, et mul on kaks kuud, et ennast korralikult harida, itaalia keelt harjutada ning kogemuse võrra rikkamana eestisse tagasi tulla. maailm on nii suur ja mina nii pisike.

PS: kõige rohkem kahju on mul sellest, et ei saanud KOVil osaleda! id-kaardi paroolid kadusid ära. aga tõsi ta on, et kogu see valimistsirkus tundub siit vaadates veel suure palaganina kui muidu.

3 comments:

  1. ma saan ka just enne jõule juba asjadega valmis! millal sa koju lähed?

    ReplyDelete
  2. ma veedan jõulud ja aastavahetuse madridis ja 3. jaanuar sõidan eestisse. aga eksamid on läbi u 15. detsembriks

    ReplyDelete

no mida on?