12.5.14

Hümnid Karlovale. 3 - kodutänava jutud


meil on kaks tuba. ühes on köök ja diivan ja nii, teises voodi ja raamaturiiul. magamistuppa paistab alati päike sisse, elutuppa mitte. aga tihtilugu on nii, et ma tahan võtta raamatu ja istuda diivanile lugema, kuid toas on liiga hämar ja tule põlema panemine tundub imelik. nii viskangi voodile pikali, aga siis tabab mind lesimis- mitte raamatulugemisisu. nokk kinni, saba lahti, maa külmas, kärss kärnas, ilukirjandust saan lugeda vaid pärispeal.


kinnas all paremas nurgas, joosep mu rattaga keskel, kiivriga poisike vasakul. kesk tänav, õhtuvalgus, asfalt on sile.


kesk tänav, pärastlõunavalgus. pikk ja sirge tee. mulle meeldibki kesk tänava juures kõige rohkem see, et see algab ja lõpeb tupikuga.


kuu tänaval elas kolm päeva silvia. see oli 2011. aasta augusti lõpus. siis selgus, et ühte tuppa neli inimest elama ei mahu ja ta tuli minu juurde lepiku tänavale madratsile pesitsema. pagan, kui kõvasti ta hommikuti juukseid kammis! pildiloleval majal pole silviaga mingit seost. ilusad aknaraamid, ilus tänavasilt.


niimoodi me siis elamegi, kesk õnne. mitte küll otseselt, sest see nurgapealne maja meeldib mulle ahteateküllmispärastnurgaaknadjailavoolab.


ja see on meie hoov. kui vasemalt autoke ära lõigata, on päris kena. praegu on muru juba pikaks-pikaks kasvanud, sest ülakorrusel elav poiss, kes muru peaks niitma ja sellevõrra vähem üüri maksma, ei ole endast näole andnud. ma vist poleks kunagi arvanud, et ma muruniitmise häält igatsema hakkan. aga! karlova ja hoovid sobivad kenasti kokku. stsillade ja võilillede vahel saab pikutada ja taevast vahtida ja suvest unistada.


see on meie naabrite kass, kelle nimi on vist siimu, ma ei tea. ma ei saa teda kunagi uksest sisse lasta, sest mul ei ole teise trepikoja võtit. muidu on siimu päris kena kassike, viskab ennast muru peale pikali ja näeb välja nagu mu lapsepõlvekangelane garfield.


kõrges rohus
suures rahus
vastu naabrite kuuri
kuivavad riided
naabrite kompostihunnikusse
viskan rabarberivarsi ja kuivanud nartsisse
naabrite juurest
varastan rosmariini piparmündi ja basiiliku jaoks mulda

kivi nende
kapsaaeda

2 comments:

no mida on?