13.10.14

30 päeva pilte: seitsmes päev

seitsmes päev on kristlikus traditsioonis teadagi puhkepäev. ja tänane teema halb harjumus haakub sellega hästi. nimelt on minu halb harjumus internetis passimine.


ma ei taha mõelda selle peale, mitu keelt oleksin ma võinud kõikide nende netis istutud kasutute tundide jooksul ära võinud õppida.
ma ei taha mõelda selle peale, kui efektiivselt ja hästi ja segamata oleksin saanud ma kõik need esseed valmis kirjutada.
ma ei taha mõelda selle peale, kuidas helendav ekraan on mu ajurakke ja empaatiavõimet hävitanud.
ma ei taha mõelda selle peale, kuidas mu lugemisoskus on lühikeste ja hüplevate tekstide tõttu kannatada saanud.
ma ei taha mõelda selle peale, mitu raamatut oleksin ma võinud selle aja jooksul läbi lugeda.
ma ei taha mõelda selle peale, et isegi praegu võiksin ma midagi hoopis targemat teha, aga näed - ei tee.

sellel pildil, mis on tehtud 2009. aasta suvel, olen ma päris kindlasti facebookis. nüüd mul enam (järjekordselt!) seal kontot ei ole, aga see ei tähenda, et ma internetis vähem aega kulutaksin. ikka otsin... ma ei tea, mida. inimlikku kontakti. võõraid elusid. intrigeerivat materjali. tähelepanu.

ja see kõik on minu sisse pesa teinud ja ma ei saa sellest lahti, aga tahaksin.
kui nüüd päris äärmuslik olla, siis võin öelda, et internet on mõjunud laastavalt ka mu enesekindlusele, tahtejõule, loogilisele ja loomingulisele mõtlemisele ning mälule.
aga asi ei ole ju ometi internetis kui nähtuses, asi on minus, kes ma ei suuda ennast talitseda.

lõputu puhkepäev võiks kord otsa saada!

No comments:

Post a Comment

no mida on?