13.4.15

hiinalinn

tere. selles postituses on hästi palju pilte. loodan väga, et sul on kiire internet, muidu jookseb värk kokku.

me käisime laupäeval joosepiga hiinalinnas. tartlased kindlasti teavad, mis koht see selline on, aga võib-olla teised ei tea. noh, annelinna taga on veel üks paneelmajade rajoon, kuhu ehitati ühekorruselised puumajad nõukogude ohvitseride peredele. siis võeti need puumajad maha ja ehitati paneelikad. selliseid paneelikaid on minu arvates eestis suhteliselt vähe, olen taolisi näinud ainult õismäe taga astangul (tervitan pauli!) ja üks taolistest plokkidest ehitatud maja on pärispeal ka, endine sõjaväekasarmu. noh, ja nende paneelikate taga on aiamaad. datšad. datšakultuur on minu arvates suurepärane asi. metsik ja leidlik ja äge ja eksootiline. aiamaid ümbritsevad plangud on kõrged-kõrged ja paksud-paksud, ustest või vanadest vedruvooditest tehtud. aedade vahelistest käikudest moodustub labürint. päikesepaistelisel kevadõhtul istutakse oma kasvuhoone ees, kuulatakse raadiost vene elmarit ja tuntakse värskest õhust rõõmu.






























siinkohal tervitaksin ka leenet, sest tema peegelkaamera on mind igasugu huvitavaid detaile märkama õpetanud.

4 comments:

  1. väga lahe!!! - mina
    nice slavsquat - kutt

    ReplyDelete
  2. Anonymous29.5.15

    Väga huvitav! Kui palju sa sellest datšade piirkonnast tead? Kas seal elavad ainult venelased? Kas keegi elab seal nö paikselt, aastaringi ka või ongi lihtsalt aialapid ja kuurid?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ma ei usu, et nendes lobudikes on võimalik aastaringi sees elada, sest ega need soojustatud küll ei ole ja korstnaid polnud ka peaaegu üldse näha (paari suitsu- või plekkahju juures ainult). ilmselt kestab datšahooaeg aprillist oktoobrini ja sooja saadakse aiatöödega! selle kohta ei tea ma paraku midagi, kas seal ainult venelased on. mõni ukrainlane ja valgevenelane ka ikka! mulle tundub, et datšakultuur on kuidagi läbinisti slaavilik värk, sest eestlasele on omane rohkem sihuke üksinda kauges metsaveeres nokitsemine, mitte peaaegu ühisel, vaid taraga eraldatud aiamaal naabritega suhtlemine. aga ehk on mõni eestlane ka sinna sattunud, ei tea... peaks uurima!

      Delete

no mida on?